En lyckad helg

Det här blev en helg över förväntning. När vi kom fram igår ställde vi in Sessan i hennes meeting box och hon hittade lite ponnysar att visa sura Sessan mot. Vi fixade lite saker och fick i oss mat, efter det fixade jag till mig och Sessan(borstade, ryktade, kratsade hovarna och letade upp shabraket samt lindorna jag skulle ha). Mammma tog fram det jag skulle ha på mig, fixade mitt hår, jag gjorde klart det sista och vi gick upp till ridhuset för att rida fram. Första klassen var FEI:s lagtävlansprogram jag red fram en kortis då det var en klass kvar på dagen och hon skulle orka den med. Jag red utan förhoppningar ville bara komma runt utan att ha gjort bort mig totalt. När jag ridit klart är jag ganska nöjd hade några missar bland annat galoppinslag i en trav ökning men ja var nöjd med debutten.
Fixade ponny och gick till banan för att se om resultatet kommit upp och det hade de. Vi red ihop 62,32% och jag vart jätteglad. Vi tittade lite, pratade med några och sen fick vi lov att gå ner till ponnyn min igen för att göra i ordning till nästa klass. 
Jag byte schabrak och lindor innan jag ledde henne till framridningen, just det jag tog en alvedon eftersom att jag hade ont i knät. Red fram och gjorde lite av de saker jag var osäker på i programet som skritt-halt-ryggning-omledelbar galopp, det gick väl lite sådär ett par bakuter, resningar och en bockning bara men det löste sig efter en stund och jag red vidare. På banan red jag utan förhoppningar igen då jag red ett ännu svårare program ( FEI:s Inivduella mästerskapsprogram) jag var nöjd med ritten men hade några missar även här bland andra så hoppade hon in i galopp från ryggning och det blev galopp inslag i en ökning. Men jag var nöjd endå gick ner med Sessan och gav henne lite mat. Mamma ringde och sa att jag ridit på 59 nästan 60% återigen över förväntan och en mycket nöjd ryttare. Denna klass vanns av Lina och OJOJ på hela 66% riktigt bra. :D. Vid sju knoppade vi ur och fodrade samt såg på Julias ärevarv hon vann med sin d-ponny på en riktigt bra procent.
På hotellt åt jag och mamma innan vi somnade och eftersom att det fanns några som kunde morgon fodra så fick vi lite sovmorgon och en god hotell frukost. Jag startade tio så vi va i stallet vid åtta och knoppade.
På den här framridningen var Sessan lite trött eller så hade jag för korta läder för de schabraket för hon gick inte fram så mycket men jag red på en kortis med mycket skritt pauser. Hade lite mer förhoppningar på banan men efteråt tyckte jag att det hade gått sämre än dagen innan men jag var väl nöjd ändå och Sessan fick massa godis och lite mat innan jag pysslade om henne och gick upp till mamma som hade min telefon vid banan.
När jag fick veta att jag ridit på 63,80% trodde jag att mamma kojade, tre poäng ifrån kval helt sjukt andra gången man rider ett så svårt program helt sjukt ju. Men på ett sätt vart men lite sur på sig själv, tänkte typ men åh kunde jag inte har ridit lite bättre eller kunde inte varje domare gett mig ett poäng till fast jag var ju galet glad ändå. I sista programet var jag trött och ofokuserad dels för att det var värmt och dels för att ponny varit lite halft vild på framridningen men jag red och lyckades rida ihop nästan 58% så jag var nöjd då min insatt inte var den bästa. Enligt mig var det här en lyckad debutt och grattis till Lina som vann tre av fyra starter och har kvalat SM :). Och grattis till Julia osom också har vunnit samt kvalat SM :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0