Sessan idag

Red med christofer (duni) och caroline (dani) runt padocken först, efter ett par varv kom erica (afrodite) och undrade om hon kunde rida med oss och visst gick det. Vi började trav det varvet också. Trava vet jag inte om vi kan kalla det sessan gjorde det var mer hopp/skenhoppa hare på sniskan och någon gång rakt fram haha gulligt.
Alltså hon skenade inte men typ satte sig på rumpan och hoppa hare helst i sidled lite panikat traktorn var ju läskig<3. Men varvet efter hade hon lugnat sig något och galopperade bara lite när duni gjorde det, varv fem som det var travde vi hela varvet, sen en skrittpaus då gick Duni och Dani in medans jag och Erica fortsatte. Vi skulle trava men Afro stog still eller inte när hon gick först då gick det jättefort, så hon fick göra det. hahahah afro galoppa och sessan sprang fort en bit men sen gick det bra och vi galoppade lite innan jag gick in i padocken och red. Började med att trava och galoppera lite innan jag red i gen om lag tävlans programet(feis). Red igenom galoppen igen och slipade lite innan jag avslutade och skrittade av.
Sessan var super fin, stadig och mjuk hela tiden förutom lite när vi red runt padocken men hon var så söt när hon höll på så jag kunde inte annat än att skratta och vara allmänt glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0