Träningen

Tränade för Nina idag det gick asbra. Sessan var superfin, jag red delar ur programet och alla det svåra sakerna. Öppnor, slutor och skrittpirueter det jag ofta får låg poäng på. Det gick bra ska träna på böjningen i kroppen inte halsen och tempot fram till handen. I skrittpirueterna/bakdelsvändningarna ska jag våga ställa och förbreda långt innnan så det inte blir spännt, då blir det jättebra och jag känner skillnaden. I galoppen tränade jag på att öka och samla galoppen, red också sex serpentiner med enkla byten på medellinjen. Det gick ba men i första ökningen skulle jag öka så mycket det bara gick men hahahah det vart inte så kontrollerat så fick göra om det igen då gick det bättre, det samlade galoppen var kalas bra men de enkla bytena var inte jättebra ska träna på att få mjuka och direkta övergångar till skritt och en lugn skritt innan fattningen efter det en lugn galopp. Traven var bra men jag behövde vara på med skänklarna ganska mycket för att den skulle bli sådär bra, fin takt, bra tempo och ett fint steg. Jag fick tänka mycket själv och jag fick även mycket beröm. Nina var på mig om min hand och mina armar, det är så himla kul att rida för henne är redan taggad inför nästa gång som är om typ en månad då hon åker från skåne. Just vi skulle öka traven också först blev det galopp då jag förböjde vänster men när jag gjorde om så vart det så bra och Nina tyckte att hon ökade så fint och att hon  var jättesöt.
Bad mamma om att filma men hon visste inte hur man gjorde eller att det finns två kameror på hennes iphone så det blev ingen. 

Skriver om lektion två och lägger upp de filmerna imorgon  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0