Dagens pass

Gud va pigg min ponny kan va, hon har kanske hört talas om powerwalking hehehe. I
skritten gick hon i hyper men men det gör inget på lång tygel liksom, när jag tog tygel
började hon trava och när jag skulle bryta av började hon studsa svårt att förklara hur
men det känns som om hon reser sig och samtidigt sparkar bakut hahah. Så ett tag
studsade vi men det lugnade sig och jag travade då blev det bara lite galopp inslag och
vi gick stundvis mer uppåt än framåt men fin var hon annars, samma i galoppen. Men med
toppen hjälp från Annie så löste vi det och så vart hon jättefin :D. Så red lite till och satt
ner + red lätt och av slutade. Skrittade lite innan jag skulle sittta av och det var då hon
blev konstig. :-S. Hon typ stannade med benen jättelångt i sär och tiggde/kraffsade med ena
frambenet i luften så satt av och ledde henne då gjorde hon samma sak flera gånger och när
vi skulle ta av sadeln försökte hon lägga sig ner men som tur va tog Lollo av den fort och sen
stod jag still ett tag men inget hände :S. Men hon åt normalt sen så det va nog ingen fara men
det har inte hänt förut jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0