Kavaleti

Tränade för Annie det gick bra och jag hittade känslan. Vi tog fram 5 bommar och red över de
på en volt för att få in höger bogen mer, då hon gärna skjuter ut den på volter med mera. Det
gjorde vi i trav, jättejobbigt för magen men det var toppen. Fick en riktigt bra känsla mellan rätt
och fel så nu vet jag vad jag ska leta efter när jag rider själv.
I galoppen red jag mellan på långsidorna och samlad på kortsidorna. Red mycket serpentiner 5-7
stycken per gång. Samma sak där fick en toppen känsla men det tog ett tag att komma dit. Och
jobbigt var det, men vi kämpade på bra tillsammans idag. Red ett par snett igenom och ökade
galoppen det gick mindre bra då hon fick upp huvudet. Innan jag skritade av galopperade jag i 
lätt sits på en volt och sänkte henne i stället för att trava och rida lätt. Den känslan jag hade då
är oeskrivlig eller näst intill hon var helt avslappnad bara rullade på i en jättelugn galopp allt släppte
bara så skönt.
Istället för att skritta av så ledde jag henne. :)

Jag älskar min ponny mer än allt annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0