Dag 1

- Presentation av mig och min häst

Jag heter Hannah Smith och är femton år, jag har ridit på ridskola i fem år och har innan hållt på med de stora hästar
mina fastrar Jennie och Annie haft. Jag har också ridit (ibland ca en gång varannan vecka tror jag) på en av deras
hästar, han hette ivan och var dunder snäll på han red jag som sju-åtta åring mest i skritt och trav. Sen när jag var
tio köpte de ridskolan Vällingby ridcenter/ridsällskap det var då jag började rida på riktigt. Då red jag avkastar kungen

Herman som jag ett år senare red 4 dagar i veckan och då också skötte, jag ramlade väl av 200 gånger på honom men sen började han skötta sig lagom tills jag fick min första ponny ( skriver mer om han imorgon ).
Nu har jag min fjärde ponny Moonlight Shadow "Sessan" en liten welsh ponny på 136 cm i mankhöjd alltså en c-ponny. Hon är ganska spänd av sig och har lätt att ställa sig på bakbenen vid missförstånd och när hon inte får som hon vill, när man gör halt tillexempel och hon vill gå fram men man stannar igen då kan de bli så att hon ställer sig på bakbenen, men hon ska lära sig att vänta på mig. Sessan har gått sm 3 gånger har haft chansen 4, hon gick sm 05 som 8 åring, hon var kvalad 06 men
de åkte inte då de gick i skåne och inte var i toppform (tror jag), hon tävlade 07 och förra året alltså 2010. Jag har haft henne i 4 månader och lite till på den tiden har jag hunnit rida åtta eller nio  program och plockat 8 rosetter varav sex blå-gula och två blåa. Jag har också gått från att rida lc-lb på d-ponny till lb:1-la:p1 (regional la+la:p1)på c-ponny.

Vår första tävling<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0