Dag 2

- Min första ponny

Min först ponny fick jag i femman (07) en c-ponny på 136,2.  Han hette Willow och vi gjorde allt skena i
skogen, red i padoken, red när solen gick upp och hade det allmänt bäst. När vi köpte han så var han
"nedsatt" från 120 000 :- till 35 000:- då han hade pålaggringar. Köpte han var han 13 och jag var överlycklig,
på hösten red jag starcup och det var hemskt, på dressyren var han ganska fin tyckte man då i alla fall, teorin
gick väl ganska bra haha men hoppningen det var hemskt gud haha han fick inte bli hoppade så mycket pga
sina framben men han älskade det.. Men iallafall banan var på 7 hinder och lite tittiga med hästar och regnbågar vid sidan så när han för det första drog med mig och sen också stannade vid nästan varje hinder så satt jag och grät på ryggen sen var jag jättehopprädd ett tag. Jag har såå jävla mycket minnen med honom. Men när han på vintern och hela 08 var halt till och från så anade vi att han inte mådde bra men hos veterinären visade han inget.
Efter allsvenskans sista omgång var han halt igen och denna gång röngade vi hans ben. På allhjärtans dag
14/2-09 efter en urdålig hopptävling på min b-ponny, att Willow skulle försvinna dagen efter pga ett sönder slitet gaffelband högerbak.
Vrs som jag tävlar för vann ju den omgången av allsvenskan i år och gick till final på samma ställe då jag, mamma och ellen som då tävlade honom började gråta, JAG SAKNAR HAN SOM FAN</3.

Även om det snart är två år sen min älskade ponny avlivades så gråter jag när jag skriver detta, det värsta är att
ingen fattar varför. REST IN PEACE underbara , älskade häst född 1/1-94 död 16/2-09. Kommer aldrig glömma smset mamma skickade när du åkt från Jennies gård, kommer aldrig glömma dig <3


Tårarna fortsätter att rinna, varje gång jag täner på dig, ÄLSKAR DIG, FINA SAKNADE PONNY<3 Tack för den tid
jag fick med dig<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0