Min dag

Har varit i stallet sen tolv red först vid halv tre på cappuchino (en av ridskolans ponnyer) kan ju säga att
han är speciell, först dapmpar han när jag gör iordning, trycker in mig i väggen och hugger efter mig. Men
lugnade ner sig en stund men sen när jag kolla sadelgjorden bet han mig hårt i knät :(.
Sen när vi red gick det väl sådär har inte ridit han sen i sommras haha men jag är lite nöjd ändå. Han har
lite att bli rakt i galoppen och gå mer upp än fram osv alltså är han väldigt känslig och kan bli lite på också.

När vi fixat de klart smörjde jag stövlarna och fixade Sessan, hon var fin men ville inte ta stöd i handen men
var annars jättefin. Longerade innan jag red för att jag trodde att hon var pigg men hon var jättelugn då med,
när jag red gjorde jag lite öka-minska, öppnor-slutor och sen red jag mycket i galopp på serpentiner, volter och fyrkanten vilket gick bra. :D. Jag var klar efter fyrtiofem minuter då tog jag in henne och pysslade fyllde hönät och sen hjälpte jag farmor i kassan. Det vill säga ropade upp grupper, svarade i telefon och en massa annat,
det är kul.

Nu ska jag packa massa saker vi åker till fjällen i morgon. KUUUUUUUUUUUUUUUUL! :D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0