Red Sessan och bente idag

Red för Annie båda gångerna ena med Pellen och Pernilla och andra själv. Red först på sessan vid tolv red mycket i trav
för att få bra takt och lugn i den, blev lite missförstånd då och då men de ända som hände var att hon galoppa lite och
sen var det inge mer med det. Red i lilla också vilket gör henne spänd så det tog ett tag att få henne lugn och avspänd
men det gick efter en stund men allt var farligt hahahaha. Men när jag hade ridit en stund och galoppat så red jag igenom lättA:p1 programet, det gick bra mensmörjde alla våra sakersa saker som lugnet i steget och att orka rida ökningarna hela vägen ut. :P. Sen ledde jag henne innan vi gick in, då var jag snabb för att hinna borsta en stund innan jag behöved fixa bente.
Vi gick in med de ponnisarna vi skulle rida i stora där åsa hade privatlektion så hon var inte så superglad över de. När
vi skulle sitta upp vägrade han stå still så jag lugnade honom och satt upp igen då tog han bara några steg. :D.
så skrittad vi fram och efter en stund tog vi tyglarna och Annie kom in och hjälpte oss. Hon tyckte att han var fin ochså travade vi och han var superdutig låg och rund i formen, fick beröm för de och så när jag skulle glaoppera så bockade han lite i höger varv och ville byta varv men då var jag på honom med benen, då gav han sig och forsatte trava efter de skrittade vi ut och satt av.

När jag var klar med honom tog jag och la på sessan hennes täcke, fyllde hönätet och smörjde alla våra saker eller inte
alla en sadel och två träns det tog ca en timma.
Imorgon ska vi träna också då vet jag inte men vill rida bente eller eloge helst bente, just jag red lite skänkelvikningar på honom också först fattade han inte men sen gick det bra. :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0