Dagen

Jag har varit i skolan och nu pluggar jag men denhär bloggen handlar om hästar så jag ska skriva vad jag och sessan har hittat på.
Sessan har vilat i två dagar så jag förväntade mig en pigg ponny, hon var inte så farligt pigg men hon ville gärna gå i över tempo eller i galopp efter ett tag gick det över. Red mycket på en volt och lite serpentiner med skritt övergångar och halter. efter en halv timma kom Christoffer in med dani och skulle rida dani var galen rent utsagt. Hon försökte redan innan han kommit upp helt (satt på men med en stigbygel) hon drog och  kosparkade, bockade och stegraade men han satt kvar som tur var.
Sessan vart först lite rädd och backade en bit men sen ville hon göra samma sak så då började hon stå, hoppa och stå lite till på bak benen, efter ett ganska stort antal var på volten vid C och hon lignade ner si så jag galopperade ett par var och skrittade sedan av henne.
I stallet borstade jag och sen fick hon godis, en ren vatten hink och sitt fleecetäcke på sig. Vi skrämde brolle också, jag la mitt skritt täcke på sargen och då drog han och ville inte gå förbi. Hahahahahah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0