Ridningen

Jag red ju som sagt på Smulan. Hon var jättefin men lite tjorvig i början. Jag kunde stäla ganska mycket på volterna tillslut och i höger galoppen blev hon asfin och sänkte sig, sprang inte i väg i galoppen eller efter den vilket hon har haft lätt för att bli. Jag red på volter och kunde lägga de lite här och var, det hjälpte mig mycket med ställningen osv. Därimot var hon lite seg, då orkade hon inte vara jättefin hela tiden men den då ligga tiden är kanske totalt av lektinen 5-10 minuter så det är ingen längre tid.
Det ända jobbiga är att jag stoppar de som rider bakom då alla rider större hästar än mig. Men annars är det ingen fara med det, jag tycker att det är jätttekul att rida på henne och se hur det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne.

Bilder kommer imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0