Sessan idag

Sessan var lite spänd i början och larvade sig så jag fick ryta lite åt henne innan jag kunde beröma i trav framför allt. Men efter det blev hon jättefin och lyssnade bra. Medans jag bara värmde upp så stod jag i lätt sits (i galoppen) och klia henne på hals, hon började busa lite och sen tog vi tag i arbetet. Red på volter och runt fyrkanten. Tränade på att reglera tempot uppåt och neråt speciellt i galoppen.
Lite mer om vad vi gjorde i alla gångarter:
I skritten flyttade jag undan till både skolor och skänkelvikningar samt gjorde halter det gick bra hon var fin och lyssnade bra på mig. Ska träna mer på att det inte blir förmycket flyttning i skänkelvikningarna eftersom att inte rumpan får gå för bogen där och sen på höger ställningen, blev riktigt bra på slutet.
I trav red jag likadanat, och sen red jag på serpnetiner och ryggade varje gång vi passerade medellinjen det gick bra vi hade bara ett missförstånd helt och hållet mitt fel då jag inte gav rätt hjälper utan då blev det lite fel men vi gjorde om och då blev det rätt. Reglerade tempot här varierade mellan trav med ökad och minskad det var sjukt bra i dag, lätt och hon vart stadig och sjukt fin i formen. Måste träna på skänkelvikningarna här med och lite på ställningen  men ska prioritera de först nämde och skolorna.
I galoppen reglerade jag tempot minskade mycket och ökade mindre men eftersom att det är så mycket svårare för mig att rida henne till en fin, mjuk, rund samlad galopp, idag vart det riktigt bra och jag fick till några bra mjuka enklabyten där hon smög ner i skritt och sen fattade lugn, mjuk galopp igen. Red lite diagonaler och honvar super fin, lugn och mjuk i den på slutet idag innan var hon lite pigg. Testade var hon var sådär fin mest för skoj skull att göra fem-sex galopps volter haha lärde mig det på frida tänkte att det skulle vara kul på sessan också.

Allt som allt så hade jag en skit fin ponny idag, bilder kommer under morgon dagen. :D


Fin ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0