Sessan idag

Jag red tillsammas med Pellen på Brollebus, pigg ponny den där Brolle. Hahah. Jag red mest på volten vid c, jag jobbade mycket med ställningen i båda varven och när jag tappade yttersidan vilket jag kan göra i framförallt vänster varv så ställde jag lite ut åt innan jag ställde tillbaka. 
När vi kom in så låg det tre bommar på marken så jag använde mig av bomen på c volten till att få igenom mina förhållande hjälper och för att få snäppet mer i handen och snäppet lägre form. Det jag gjorde var att öka och minska före och efter bomen, öka eller minska före och ändra tempot över och sen byta tillbaka. Jag gjorde övergångar före efter och över sen gjorde jag inte så mycket mer än att rida fram och rida av eller vad man nu säger. Det gick jättebra och jag fick ut det jag ville, det bästa med att hitta på saker utefter vad men hittar eller ser är  att oftast blir det variation och hästarna blir glada, vi också (eller ofta är det så).
Kan visa hur det såg ut och skriva mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0