Sessan igår

Jättepigg ponny men vi löste det efter ett tag tack vare lite galoppövningar på en åttvolt. Efter det kunde jag rida både skänkelvikningar och skolor med ett bra flytt. Hon låg på lite hela tiden i traven och skritten men ett tag blev det jättebra och hon slutade men jag tyckte att det kom tillbaka lite mer igen på slutet. Om man bort ser från det så var det bra. Red i cirka 50 minuter, longerade ett tag innnan då jag av någon konstig anlednig förut såg att hon skulle vara pigg. Red vid halv fyra tillsammans med Pellen och lilla snella Bröllis, samma sak kommer det nog bli idag. Men jag hoppas på att jag ska kunna göra lite andra övninga så hon inte är pigg ponny. Hon är ju alltid fin men det kan gå lite fort ibland och om hon inte är jätte i handen då så kan men inte bromas riktigt men menn det är bara att fortsätta kämpa med våra små akilleshällar hihi (har grekisk mytologi i svenskan nu) eller på nomal svenska våra svagare punkter.
Jag är nöjd med hur det gick, men hon vill bli av med lite päls tror jag hon blir jättesvettig när jag rider "/. Det är ju bra att hon jobbar ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0