Tävlingen

Vi var i stallet vid sju, fixade hennes knoppar och ryktade lite innan jag gick och longerade en snabbis eller en kvart cirka. Galen häst hhaah, när sessan är pigg och man longerar lyssnar hon dåligt i början men det blir bättre och hon typ skenar i galoppen samt går på bra små volter. Gick in igen och packade bussen innan jag slutligen satte på henne transportskydden, lädergrimman och tog linnan. Vi lastade och sessan var väl sessan och fjantade sig lite innan hon klev på och vi åkte i väg. Efter en timma och en kvart var vi framme, jag fixar mig och tränsar och lastar ur ganska fort. Skrittade fram tillsammans med Paulina på Sniffan en annan c-ponny. Vi testade att rida fram lite på utebanan där framridningenn ägde rum, men det gick inte, groppigt, ojämnt och isigt på vissa ställen, andra hur mycket snö som helst. Så vi red fram i colectingring efter prisutdelningen. Sessan kändes riktigt bra men lite pigg, så galoppade ganska mycket och hon lugnade ner sigigen och jag väntade på att få starta. Jag red ett varv på banan innan jag skulle starta, Sessan kändes bra men det var inte det bästa programet vi gjort men jag var nöjd. Fick 59,84% och placerade mig som trea. Jag var nöjd med ritten inte med poängen men vad kan man göra. Sen vare dags för nästa klass. Nu red jag fram i ridhuset bara och det funkade mycket bättre. Försökte förbättra det hon drog ner på i första klassen och jag var nöjd med framridningen. Inne på banan kändes hon bättre, skolorna var bättre och jag hade en bra känsla men helt från ingenstans snubblar Sessan och är påväg att välta framåt i sista enklabytet (innan jag hann försöka byta) annars var det ett korrekt byte. Jag kommer ut och är jättenöjd men förvånad över att hon snubblat. Vilastar in efter av skrittningen och tar ut henne efter en stund och då blev hon jättekonstig och ville lägga sig osv så jag spände inte sadelgjorden så mycket utan red med lösgjord för hennes skull. Kom in på banan och får en rosett innan vi skulle rida ärevarv Sessan tror att hon är först och gör som de andra sticker med huvudet rakt upp och vill inte stanna alls. Ja som ni förstår så älskar Sessan att gå ärevarv och kan därför bli lite stökig om hon står stilla förlänge om det inte går så fort och hon inte får rosetten fort eller först. På en prisutdelning skrämde hon domaren när hon stod och studsade på bakbenen. HAHAHA, söt häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0