Träningen

Sessan var lite pigg i början , vilade helt igår. Vi gjorde skolor längs långsida och diagonal i båda varven till höger skulle jag ställa och böja mer så jag tränade på det under den tiden och det blev mycket bättre, jag är lite försiktig med hennes mun då hon är känslig. Vi red ett par skänkelvikningar i början också. I traven var hon faktist riktigt fin men höll jag henne inte uppmärksam så rann hon i väg lite vilket jag blev påmind om när jag red.

I galoppen skulle vi samla vilket gick sådär åter igen så berode det på att jag inte var tillräckligt konsekvent eller red tillräckligt mycket med kroppen eller hur man ska säga. Jag skulle sita tungt i sadeln, luta mig lite tillbaka och ta och lätta på tygeln, jag skulle samla mycket och driva mindre men fortfarande rida mjukt liksom. Vi red ett par enkla byten efter att vi ridit i på diagonalen och gått ut en kortsida och en halv långsida i förvän, det gick bra hon lyssnade bra och det blev skritt på engång och hon  fattade fin galopp men rann iväg efter jag fattat. I övrit var hon riktigt fin i galoppen och lyssnade bra på mig, jag reglerade tempot mycket och ska fortsätta med det.

Vi red i cirka 45 minuter, jag är supernöjd med hur det gick, med Sessan och med den hjälp jag fick det är verkligen jätte kul att rida för Nina. Man får mycket hjälp och man tar in allt på engång och lyssnar noga hela tiden även och hon hjälper den man rider med eftersom att man kan ha nytta av det någongång i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0